torsdag 14. mars 2013

Den gode kommode

Woho!

Noen ganger har man bare flaks! Og noen ganger er det jeg som har flaksen. Jessøri, Bob!


På syrommet begynner det nå å fylle seg opp av lure løsninger og oppbevaringsmøbler. Det ser bra ut, og er praktisk i bruk. Vinn-vinn der altså. Men så, ved siden av skrivebordet, var det en glippe på 43 cm som jeg ikke hadde brukt til noe spesielt. Det sto en stabel esker der, for det skal sies at jeg har litt stæsj som skal oppbevares. Men det så altså ikke supersjarmerende ut. Likevel hadde jeg ingen konkrete planer for akkurat denne godbiten av en gulvplass.

I mitt hjertes øyensten av en butikk, altså Indiska, snublet jeg over en turkisgrønn kommode her om dagen. Supersøt sak, med mange praktiske skuffer og et lite skap med utskjæringer. "Fin", tenkte jeg, "men det er nok ikke plass, dessverre". Frem med målebåndet. Veeeeent nå litt. 43 cm?!? Så feil kan man altså ta. Plass fikk den. 




At skapet het "Ninja Chest" gjorde ikke akkurat beslutningen vanskeligere!




Nå er det dags for å la småting flytte inn i skuffer og skap. Siden det snart er påske, har min sparekaniin fra Kare og en beskjeden ladning drageegg (Dragé Æg, men hvem pirker?) fått hedersplassen inntil videre. 







Det kan ikke stå for mye oppå der, siden hele toppen også kan åpnes og brukes til oversiktlig oppbevaring. Av smykker kanskje? Den som venter får se!


I mellomtiden har Melis overtatt jentefesten i baren, den tørste tøsen! Hun er som Ferdinand, og "vil bara lukta på blommorna".

 


Denne partykatten liker forøvrig både rødvin og whisky, men favoritten er seff espresso. Nå skal det presiseres at verken jeg, Snåsakokken eller våre venner er dyreplagerske sjeler som tilbyr Melis slike drikker. Å neida, hun sniker seg til dem med en gang du snur deg, går på do, eller er uoppmerksom på annet vis. Og skulle du glemme en espressokopp over natta noe sted? Ja, da er den ren og nyslikket om morgenen.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar