lørdag 4. mai 2013

Cocktailstemning på syrommet

Jeg har altså nesten glemt å dele resten av resultatet etter min allerede delvis dokumenterte siste Finn-frenzy! Hvordan kunne dette nesten skje? Godt jeg hentet meg inn i tide, da. Akkurat dette kjøpet kom til og med med en typisk Finn-bonus, nemlig at jeg fikk se en utrolig flott nyoppusset funkis-villa mens jeg hentet den. Laaaange øyne, og på nippet til å være frekk nok til å invitere meg selv på en guidet omvisning inne, men høfligheten vant, og det fikk holde med studier av det som bare kan kalles en "hall" (gang er for oss vanlige u-funky dødelige). Oooo...


I tillegg til alskens nyttige leker (nye lesere kan se dem her, her, herher og ikke minst HER), en lampe, og en stor skjenk (som du kan se bilder av før og etter jeg pimpa'n) fikk jeg altså tak på den flotteste cocktailvognen jeg har sett på lenge! Woop woop! Hva skal du med en cocktailvogn du som allerede har en velutstyrt bar, tenker du kanskje? Ha den på syrommet, selvfølgelig!


Syrommet har vært et utfordrende rom å møblere, siden de praktiske behovene nå engang er viktigst. Det holder ikke at et møbel ser bra ut hvis man ikke kan stappe stoff eller stæsj i det (ja, jeg er inneforstått med at jeg innimellom høres lett narkoman ut. Vi stoffavhengige kan oppfattes sånn i flere sammenhenger, faktisk. Det er bare å observere oss på Stoff og Stil.) Dessuten er det ikke til å unngå at ting står litt tett. Men det vil ikke si at man er prisgitt IKEA, og det var etter denne siste Finn-frenzyen at jeg endelig fikk kastet ut (= gitt bort) de såkalt "midlertidige" Expedit-hyllene. Ikke et sekund for tidlig!






Slik jeg ser det, er en cocktailvogn et ypperlig kombimøbel. Jeg har valgt å bruke den nederste hylla til oppbevaring, og den øverste til pynt.


Nå skal det sies at pynt og oppbevaring ofte går ut på det samme på syrommet. Det å ha ting jeg på et tidspunkt skal bruke i et prosjekt liggende fremme gjør at jeg husker på at jeg har dem, samtidig som jeg kan la meg inspirere. Isoporhodet Iselin bruker jeg hver gang jeg lager hatter og fascinators, men hun får stå og slappe av mellom slagene.




Et godt eksempel er dette funnet av en glassblåst beltespenne jeg kjøpte av en lokal kunstner på Hawaii i jula. Det er en slags dommedagsspenne, faktisk. Fine trær og happy natur... men i bakgrunnen lurker atomkrigen eller hva du nå selv tenker at det er. Nå ligger den fremme, og kan inspirere meg til en dommedagsoutfit når du minst aner det. Hurra!




Ikke misforså; det er alltids plass til de unyttige tingene også! Selv om jeg har blitt en kløpper på å kaste ting, er jeg en sucker for gamle minner, og beholder noen veloverveide greier.


Fatet (der min nyttige hårbørste og vel så nyttige penn har tilhold) kjøpte jeg på Fretex for ikke altfor lenge siden. Tenkte det ville gå fint sammen med coctailvognen, og jommen stemte det ikke.




Denne måneden er det fokus på bruktkjøp på NIB (selv om jeg ikke har nevnt det her, har jeg seff også kastet meg på bølgen med innkjøpsfri periode, der det ikke er "lov" å kjøpe nye interiørting, men kun brukt). Denne månedens utfordring handler om bruktkupp, og jeg slenger meg herved på. Yeah!

Snåsakokken likte forresten vognen så godt at han ba meg kikke mer på Finn så han kunne få seg et par tilsvarende vogner på jobb. Jeg er altså fortsatt "Licensed to Finn". Beware!

6 kommentarer:

  1. Herlig, herlig! :) Lovit!

    Ønsker deg en flott dag! Og lykke til i utfordringen!
    Klem fra Lite hi

    SvarSlett
  2. Takk! :D Og en flott dag (nå er det vel egentlig kveld, så kanskje du får ha en super uke istedet? Ny mandag og nye muligheter imorgen) til deg også! Kaniitaklem!

    SvarSlett
  3. Hihi, så kul tralle!
    LIKER!
    Ønsker deg en NydeligFlott mandag,
    og lykke til i Nib`s utfordring!
    Klem fra Julie :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Det er utrolig hva man kan finne på Finn! Happy mandagskveld til deg! Kaniitaklem! :D

      Slett
  4. Fantastisk. Koser meg, leser og ser på bilder. Følger fra nå !! D

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig! Takk :D Velkommen som følger! (og du som likte toalettet vil garantert like badet, det ligger flere innlegg om det fra ifjor ;))

      Slett